برند ساعت رولکس یک برند سودیسی  معروف و لاکچری است. این مدل بعنوان  نمادی از اعتبار ، دقت و نوآری است. تاریخچه این برند به اوایل قرن 20 برمیگردد. امروزه برند ساعت رولکس به معنی قطعات ساعت با کیفیت بالا می باشد که تمامی افراد برجسته و بازیگران ، علاقمندان به ساعت و کلکسیونر ها به دنبال این برند هستند. در این مطلب مختصری درخصوص این برند خواهیم پرداخت.

تاریخچه و میراث

برند ساعت رولکس در سال 1905 توسط Hans Wilsdorf  و Alfred Davis  در لندن تاسیس شد.در سال 1919 این شرکت به کشور سوئیس منتقل شد، انتقالی که به هویت سوئیسی این برند استحکام بخشید. برند رولکس نقش سازنده ای را در حرفه ساعت سازی با ایجاد تغییرات و نوآوری های تحول برانگیز ایجاد نمود.

مدل های معروف برند ساعت رولکس

رولکس سابمارینر

در سال 1953 راه اندازی شد. این مدل یک ساعت غواصی است. مقاومتش دربرابر آب بالاست. و بعلت طراحی حجم دار این مدل بیشتر مورد انتخاب غواصان حرفه ای و دیگر علاقمندان به ساعت قرار دارد.

رولکس دیت جاست

در سال 1945 معرفی شد. این مدل رولکس بعنوان اولین ساعت مچی خودکوک با نمایش تاریخ است. به علت طراحی بی نظیر و تطبیق پذیرش این ساعت برای مناسبت های مختلف مناسب است.

رولکس دی دیت (رئیس جمهور)

در سال 1956 رونمایی شد. این مدل برای نمایش هم تاریخ و هم روز هفته شناخته شد.لقبی که به این ساعت داده اند یعنی ” رئیس جمهور” به این علت است که چندین رئیس جمهور آمریکایی از این مدل استفاده نمودند. بنابراین این مدل بعنوان نمادی از ظرافت و اعتبار باقی مانده است.

رولکس دی تونا

در اصل برای رانندگان ماشین های مسابقه ای ساخته شد. این ساعت عملکرد کرنوگراف و مقیاس تاکی متری روی قاب  دارد.

رولکس GMT- Master

این ساعت در سال 1950 با همکاری خطوط هوایی Pan American Word به وجود آمد. این مدل مخصوص خلبانان و مسافران طراحی شد. دارای عقربه ۲۴ ساعته و قاب چرخشی برای نمایش چندین منطقه زمانی است.