برای اکثر ما زیبایی و مراقبت از پوست بخش مهمی از زندگی و روتین روزانه حساب میشود. مراقبت کردن از پوست درواقع منجر به زیبایی بیشتر خود ما و در نتیجه بالاتر رفتن اعتماد به نفسمان میشود. در اینجا میخواهیم چند نکته در خصوص نحوه مراقبت از پوست را مطرح کنیم تا اگر کسی نمیداند چگونه باید به پوست خود برسد همین حالا این روند تغییر کند. برای داشتن پوستی سالم و با نشاظ لازم است سه نکته اساسی را رعایت کنید. مراقبت از پوست، نحوه آرایش کردن و سبک زندگی سالم.

مشاهده فروشگاه

نکات مراقبت از پوست

پاکسازی مرتب پوست

شما باید در ابتدا و انتهای روز صورت خود را با مواد شستشوی ملایم و مناسب پوستتان شستشو دهید. با اینکار هرگونه آلودگی و مواد آرایشی از روی پوست پاک میشوند.

آبرسانی روزانه

مرطوب نگه داشتن پوست صورت و بدن در طی روز از خشک شدن پوست جلوگیری میکند و باعث میشود پوست سالم تری داشته باشید. برای اینکار نیز باید از آبرسان های مناسب نوع پوستتان استفاده نمائید.

استفاده از ضدآفتاب

باید تحت هر شرایطی از پوسستان درمقابل اشعه uv مراقبت نمائید. توجه داشته باشید که کرم ضدآفتابتان حداقل spf30  داشته باشد. و روزانه مرتب از آن استفاده کنید حتی در روزهای ابری. استفاده از ضد آفتاب از پیری زودرس پوست جلوگیری میکند و همچنین احتمال بروز سرطان پوست را کاهش می دهد.

نوشیدن آب کافی

علاوه بر استفاده از آبرسان های پوستی شما باید پوستتان را از درون نیز مرطوب نگه دارید. برای اینکار تنها کافی است مقدار کافی آب در طی روز بیاشامید. اینکار علاوه بر شفاف نمودن پوست، مواد سمی را از بدن شما خارج مینماید.

لایه برداری

لایه برداری از پوست را در روتین خود داشه باشید. اینکار به شما کمک میکند که پوست و بافت های مرده را از روی پوست پاک کنید. به یاد داشته باشید که زیاده روی در اینکار باعث میشود پوستتان تحریک و نتیجه برعکس شود.

خواب کافی

بین 7 الی 9 ساعت خواب با کیفیت در شب برای بازسازی طبیعی پوست لازم است.

نکات آرایش کردن

شستشوی صورت

همیشه قبل از شروع به آرایش نمودن از پاکی و تمیزی پوست خود اطمینان حاصل نمائید. اینکار زمینه صافی را برای مواد آرایشی فراهم میکند و همچنین ماندگاری آرایش را بالاتر میبرد.

زیرسازی مناسب

با توجه به نوع پوستتان باید کرم یا foundation  مناسب پوست را استفاده نمائید. برای اینکار میتوانید بر روی خط فک صورتتان کرم را تست کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. Foundation  میتواند به صورت مایع ، پودر و یا کرم باشد.

پررنگ کردن چشم ها

با استفاده از ریمل و خط چشم میتوانید چشم هایتان را برجسته نمائید. فر کردن مژه ها باعث بازتر شدن چشم ها و براق و بانشاط نشان دادن آن ها میشود.

شکل ابروها را مشخص کنید

شکل ابروها صورت شما را شکل میدهد. با استفاده از مداد و یا پودر ابرو جاهای خالی آن را پر کنید و یک ابروی منظم خوش شکل ایجاد کنید.

محو کردن آرایش

کرم پودر، رژ گونه و سایه چشم را محو کنید که مرز واضحی نداشته باشند. اینکار به طبیعی تر نشان دادن صورت و آرایش کمک زیادی میکند.

نکات یک سبک زندگی سالم

رژیم غذایی متعادل

یک ؤزیم غذایی مغذی شامل میوه ها و سبزی هاست که در نتیجه یک پوست سالم به ما میدهد. آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی پوست شما را از درون حمایت میکند.

کنترل استرس

استرس تاثیر منفی بر پوست دارد. فعالیت های کاهش دهنده استرس را مانند یوگا، تنفس عمیق و مدیتیشن را انجام دهید.

ورزش منظم

فعالیت فیزیکی به جریان خون در بدن کمک میکند و درنتیجه مواد مغذی را به سلول های پوستی میرساند. یک فعالیت فیزیکی منظم را در برنامه خود قرار دهید تا بدن سالم تری داشته باشید.

رعایت بهداشت

لوازم و وسایل آرایشیتان را تمیز نگه دارید. از تماس دست های نشسته به صورتتان خودداری کنید. رعایت بهداشت از التهابات پوستی جلوگیری میکند.

عدم مصرف الکل و مواد مخدر

دود و الکل تاثیر منفی بر پوست دارند و باعث پیری زودرس پوست و آسیب رساندن به آن میشوند.

چک آپ منظم

به هرگونه تغییراتی که در پوستتان رخ میدهد توجه کنید. و با یک متخصص پوست صحبت کنید. آزمایش های منظم به تشخیص به موقع و برطرف نمودن مشکلات پوستی کمک زیادی میکند.

به یاد داشته باشید زیبایی یک امر ذهنی است. این نکات تنها به بهبود کلی شما کمک میکند. ویژگی های خاص خود را بپذیرید و از این روند خود مراقبتی لذت ببرید. ایجاد عادت های سالم منجر به زیبایی فیزیکی و همچنین تاثیر مثبت بر ذهنتان میشود.