چه خوشتان بیاید یا نه ظاهر شما نشان دهنده شخصیت شماست. برای موفق بودن یکی از مهمترین نکات، انتخاب لباس مناسب با ترکیب رنگی بی نقص است. در مطلب دیگری نکات مهم انتخاب لباس و ست کردن را بیان کردیم. حالا می‌خواهیم بدانیم چه رنگ بدلیجاتی به چه رنگ لباسی میاد؟

 هنگامی که شما به ترکیب رنگ در ظاهر خود اهمیت ندهید توجه مخاطب را به نقوص خود جلب می کنید. در حالی که اگر انتخاب خوبی نمایید باعث می شود زرنگ و حساس به نظر برسید. تمام بحث مد و زیبایی حول رنگ ها می چرخد.

 اصول اولیه و ثانویه رنگ ها

 قبل از اینکه بگوییم چه رنگ لباسی با چه رنگ بدلیجات و جواهراتی همخوانی دارد، باید ابتدا اصول ترکیب رنگ را بدانیم. سه رنگ اصلی قرمز، آبی و زرد هستند. یعنی تمام رنگ های دیگر با استفاده از این سه رنگ به دست می آیند. با ترکیب دقیقی از این سه رنگ، سه رنگ فرعی دیگر سبز(آبی و زرد)، نارنجی (قرمز و زرد)و بنفش (آبی و قرمز) به دست می آیند.

دایره رنگ

رنگ بدلیجات

سنگ های جواهری رنگی که طیف قرمز رنگ تا طلایی رنگ دارند، در کنار رنگ های سرد مانند آبی و بنفش بسیار زیبا هستند. رنگ های سرد شامل سبز، آبی و بنفش در کنار رنگ های گرم مثل قرمز ،زرد و نارنجی جذابیت بالایی دارند.

 جواهرات زرد یا طلایی در کنار رنگ های سفید و مشکی زیبایی خود را بهتر نشان می‌دهند. رنگ لباس مشکی یا سفید همیشه انتخاب خوبی است و جواهرات و بدلیجات طلایی را به راحتی می توانید با آن بپوشید.

 جواهرات نقره ای یا سفید رنگ نیز با هر رنگ زیبا هستند. برای انتخاب بدلیجات سفید رنگ کار خیلی راحت است و شما می توانید با هر رنگ لباسی که انتخاب کرده اید آن را بپوشید.

دایره رنگ

 با توجه به دایره رنگ، شما می توانید همیشه مشکل ست‌کردن رنگ‌ها را با یکدیگر حل کنید. تنها نکته این است که به هر رنگی در دایره که نگاه کنید، رنگ مقابل آن،  رنگی است که با رنگ اولیه همخوانی دارد. به عنوان مثال دایره رنگ زیر نگاه کنید این دایره شامل رنگ های اصلی و فرعی است. اگر فرضا لباس شما بنفش باشد، جواهرات طیف زرد رنگ تا نارنجی رنگ با آن همخوانی بالایی دارد. علاوه بر آن بدلیجات نقره ای رنگ نیز همیشه انتخاب خوبی هستند.

ترکیب رنگ